Er zijn veel WooCommerce thema’s op de markt, grotendeels daarvan worden gepromoot met makkelijke drag en drop editor, veel functionaliteiten/elementen of pre-made templates. Helaas hebben veel thema’s niet de focus op snelheid en conversie, zo zijn ook niet alle thema’s geoptimaliseerd voor WooCommerce of smartphone.

 

In dit artikel bespreek ik:

  1. Waar je op kunt letten als je een WordPress thema geschikt voor WooCommerce kiest
  2. Welk WordPress thema ik het beste vind (speciaal voor WooCommerce)

 

Let hier op bij het kiezen van een WordPress thema voor WooCommerce

Hoe kies je het beste WooCommerce thema? Er zijn een aantal onderdelen waar je liever informatie over opzoekt vóór je een thema gebruikt of aanschaft.

 

Pagebuilder

Welk systeem wordt er gebruikt om pagina’s op te bouwen?
Je zou de pagebuilder eens uit kunnen proberen voordat je het thema aanschaft, zo weet je of je het prettig vind werken.

 

WooCommerce

Hoe sluit WooCommerce aan op het thema?
Veel thema’s geven aan dat het compatibel is met WooCommerce, maar je wilt ook weten hoe het er uit ziet, zoals de productpagina, categoriepagina en afrekenpagina. Als er een thema demo website beschikbaar is kun je deze bekijken.

 

Responsive

Hoe ziet het thema er uit op mobiel?
Ook dit kun je zien door een demo te bekijken.

 

Snelheid

Hoe snel is het thema?
Je kunt dit bekijken door de demo zelf te checken, hoe snel voelt het aan? Ook kun je Google Pagespeed Insights gebruiken op de demo.

 

Updates

Hoe vaak krijgt het thema een update?
Hierdoor weet je of het thema goed doorontwikkeld word, en of het compatibel blijft als WordPress of WooCommerce wordt bijgewerkt. Vaak kun je op themapagina’s een changelog bestand/pagina vinden waar je de wijzigingen, versies en gewijzigd op datum kunt vinden.

 

Support

Hoe neem je contact op?
Kun je de thema ontwikkelaars benaderen per e-mail of moet je jouw vraag eerst op een forum plaatsen? Als er iets stuk is wil je snel kunnen schakelen, handig om van te voren te weten.

 

Functies

Waar heb ik alsnog plugins voor nodig?
Sommige thema’s komen met handige extra functies waar je normaal een plugin voor zou kunnen aanschaffen, zoals: een megamenu, zoekfunctie, upsell, afrekenpagina, zwevende winkelmand en conversieverhogende features zoals een zwevende “in winkelmand” knop op mobiel.

 

Het beste WooCommerce thema voor conversie en snelheid

Het Shoptimizer thema is gefocust op conversieonderzoek, is snel, heeft veel handige features en werkt op een gebruiksvriendelijke pagebuilder (Elementor).

 

Voordelen van Shoptimizer

  • Het is razendsnel: op mobiel haalt de demo een Pagespeed score van boven de 80.
  • Geoptimaliseerd voor conversie: er zijn veel weergaves gemaakt op basis van onderzoeksresultaten wat meer conversie oplevert.
  • Besparen op plugin kosten: er komen handige features mee, deze kun je zelf inschakelen of uitschakelen, voor een aantal dingen heb je daarom geen plugin meer nodig.
  • Snelle support: toen ik een vraag instuurde kreeg ik een antwoord na 8 minuten.
  • Doorontwikkeling: in het Changelog is te zien dat het thema regelmatig bijgewerkt wordt.
  • Makkelijk pagina’s maken: je zet pagina’s in elkaar met Elementor, een populaire, goed werkende builder. Internet staat vol met tutorials over Elementor.
  • Zoekmachine optimalisatie: er zijn wat handige SEO features

 

Features bij het Shoptimizer thema

  • Ingebouwde Wishlist functie: klanten kunnen producten als favoriet toevoegen (ook als ze niet zijn ingelogd).
  • Ingebouwde reasons to buy en USPs: op de product pagina zet je gemakkelijk je levertijd en andere belangrijke informatie:
  • Zwevende winkelmandknop: aan de bovenkant of onderkant komt een balk met een winkelmand knop zodat het niet uit maakt waar je op de productpagina bent; je kunt altijd het product aan je winkelmand toevoegen. (Bij andere thema’s moet je hier soms een plugin voor aanschaffen).
  • Social proof: laat bezoekers weten dat andere mensen iets bij je gekocht hebben:
    Social proof functie voor Shoptimizer WooCommerce thema-min
  • Fear of missing out kun je gemakkelijk toepassen: een timer voor een aanbieding of laten zien hoe “weinig” voorraad er is:
  • Tweede (lange) categoriebeschrijving onderaan een productcategorie pagina, hier kun je meer content schrijven over het producten (goed voor je vindbaarheid).
  • Geïntegreerde zoekbalk die ook door categorieën zoekt en prijzen kan weergeven, deze is sneller dan de standaard WordPress zoekfunctie.
  • Een megamenu: ideaal als je veel productcategorieën hebt of bepaalde producten wilt uitlichten in je menu.
  • Getest met screen read software: zodat slechtziende of blinde bezoekers jouw webshop ook kunnen ontdekken.

 

Genoeg redenen om het Shoptimizer thema uit te proberen. De makers hanteren een 10 dagen refund policy zodat je binnen 10 dagen je geld terug kunt krijgen als je niet helemaal tevreden bent.

Gratis waardevolle informatie voor
meer conversie + hogere orderwaarde in WooCommerce?

Laat je e-mailadres achter, dan stuur ik je af en toe een mail met waardevolle informatie.